يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۲۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ : ۱۱ - ۱۸ آذر ۱۴۰۰

گروه ورزش دیباچه -افسانه صدیقی: « شهربانو منصوریان » قهرمان پرافتخار ووشوی ایران و جهان که برای انجام تمرینات حرفه‌ای در تایلند حضور داشت، پس از احساس درد در ناحیه شکم در بیمارستان این کشور بستری شد.

خیلی‌ها گفته بودند که عمر ورزشی من تمام میشود | فدارسیون ووشو به یکبار عیادت از من بسنده کرد و حمایتی نکردند؛ آن‌ها بیشتر هوای آقایان را دارند!

منصوریان به دلیل هزینه‌های بالای درمان و عدم تشخیص به ایران بازگشت تا مراحل درمان را در ایران پیگیری کند و در نهایت در بیمارستان بهمن در تهران بستری و جراحی شد.

 دو روز گذشته گلایه شهربانو منصوریان در رسانه ها و فضای مجازی منتشر شد که چرا منِ ورزشکار باید بیمه قالی‌ بافی داشته باشم؟!

خبرنگار دیباچه به سراغ بانوی قهرمان ووشو رفته و با  او به گفتگو نشست.

-خانم منصوریان وضعیت جسمانی شما بعد از جراحی که در زمان مسابقات تایلند انجام شد به چه صورت است؟ آیا می توانید در مسابقات شرکت کنید؟

 بعد از عمل سختی که داشتم، دکتر  تجویز کرد که 6 ماه استراحت کنم و بعد از آن مسابقه رو شروع کنم، بعد از گذشت 5 ماه و سپری شدن مسابقات لیگ، خیلی ها گفته بودند که عمر ورزشی من تمام میشود و با اینکه خیلی خطر جدی داشتم و نباید مبارزه میکردم، هم به عنوان سرمربی و هم به عنوان بازیکن تو وزن 60 کیلو مبارزه کردم و حریفانم را در مسابقات انتخابی که چند روز دیگر در مسابقات آسیایی دارم شکست بدهم.

  • فدارسیون ووشو در طول درمان به شما رسیدگی کرد یا فقط به یکبار عیادت بسنده کردند؟ و خبرهایی که درباره بیمه شما شنیده شد که به عنوان بیمه قالیبافی رد کرده اند صحت دارد یا خیر؟

خیلی‌ها گفته بودند که عمر ورزشی من تمام میشود | فدارسیون ووشو به یکبار عیادت از من بسنده کرد و حمایتی نکردند؛ آن‌ها بیشتر هوای آقایان را دارند!

خیر اصلا رسیدگی نشد و فقط فدراسیون ووشو به عیادت بسنده کرد و من از هیچ ارگان و جای خاصی حتی بیمه ورزشی هیچ هزینه ای برای درمانم پرداخت نشد، با اینکه 2 سال شرایط کرونایی و وضعیت مالی خیلی بد بود، ابتدای سال 1400 به مسابقات تایلند  رفتیم تا پولی دستمان را بگیرد که آن اتفاق برایم افتاد و متاسفانه کارم به جراحی کشید و حدود 80 تا 90 میلیون هزینه عملم در بیمارستان بهمن شد که خودم از بانک مهر ایران دو تا وام 20 میلیونی گرفتم و بقیه را به طریقی جور کردم!

نمی گویم وضعیت زندگیم خوب نیست، منزل مسکونی و خودرو شخصی دارم ولی مسکن و خودرو شخصی را که نمیشه فروخت و برای عمل خرج کرد و در زمان شرایط مالی سختی که برایم پیش آمده بود مشکل داشتم و برایم سخت بود و هیچ ارگانی به من کمک نکرد!

- فدارسیون ووشو هیچ گونه کمک مالی به شما نکرده است؟

در 2 سال گذشته که کرونا بود قرار بر این شد که مبلغی ماهیانه به ووشوکاران پرداخت گردد که فقط این پول یک بار پرداخت شد و دیگر اثری از آن دیده نشد. 10 تا مدال طلا جهان و 10 تا طلای آسیا دارم، گفتم امسال که شرایطم مسابقه ای نیست به عنوان مربی کار کنم که فدراسیون مخالفت کرد.

-مسابقه دادن برای وضعیت جسمانی شما خطری ندارد؟

من در بازی های آسیایی مجبورم بازی کنم و من و خواهرم تو این وزن هستیم و دیگه خطر را از سر گذرانده و بدنم مقاوم شده است و حتی تو لیگ بازی کردم و شرایطم خوب بود الان هم تمریناتم را شروع کردم، ان شاءالله تا یک ماه دیگر برای انتخابی آماده آماده ام.

خیلی‌ها گفته بودند که عمر ورزشی من تمام میشود | فدارسیون ووشو به یکبار عیادت از من بسنده کرد و حمایتی نکردند؛ آن‌ها بیشتر هوای آقایان را دارند!

-شما درکدام باشگاه بازی می کنید و حقوق شما به چه صورت پرداخت می شود؟

در باشگاه سپاهان بازی میکنم و حقوق ما فقط زمانی که فصل مسابقات هست پرداخت می گردد و سپاهان هم بخاطر مشکلاتی که داشتند هنوز حقوقی  را واریز نکردند!

- آیا آقایان ووشوکار هم مثل خانم های ووشوکار با مشکلات زیادی در این ورزش دست و پنجه نرم می کنند یا خیر؟

وضعیت آقایان بهتر از خانم های ووشوکار هست و بی حاشیه تر هستند و فدراسیون بیشتر هوای آقایان را دارد و چون شرایط لیگ ووشو در آقایان سنگین تر هست و باشگاه های بیشتری در این زمینه فعالیت دارند بخاطر همین قرار دادهای آن ها سنگین تر از خانم هاست. در صورتی که فقط برای بانوان 2 تا تیم بیشتر نداریم، تیم دانشگاه و سپاهان که در این باشگاه ها قرارداد فصلی بسته می شود و بقیه تیم ها هم هیاتی است که مبلغی دریافت می کنند، البته آن جا هم مبلغی به بازیکن پرداخت نمیشود و بازیکن تنها دلخوشی ای که دارد این است که در لیگ بازی می کند!

تعداد بازدید : 0

چهارمین قهرمانی پیاپی سپاهان در لیگ ووشوی بانوان  با مربیگری من انجام شد.2 روز پیش مسابقات کشوری برای انتخابی بازی آسیایی بود که بنده هم به عنوان سرمربی تیم سپاهان بودم که برای اولین بار در طول تاریخ بهترین نتیجه را گرفتیم و روی سکوی اول قرار گرفتیم که سال های متمادی برای تیم اصفهانی این اتفاق نیفتاده بود، اگر حمل بر خودستایی نباشد ثابت کردم هم مربی خوبی بودم و هم بازیکن عالی  .2 سال الهه خواهرم سرمربی بود و الان هم 2 سال من سرمربی هستم که در این مدت ، من از الهه نتیجه بهتری گرفتم.

-چرا با سرمربی گری شما مخالفند؟

برای اینکه نمیخواهند به بازیکن ارزش و بهای بیشتری بدهند. در آخر صحبتم خواستم از  امکاناتی که دکتر سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی و رئیس هیات قشم و مدیر کل قشم برای مسابقات مناطق آزاد گذاشتند خیلی تشکر کنم و اگر این کار را نکنم اجحاف و کم لطفی کرده ام.

اولین بار بود که بدون دغدغه برای سالن تمرین و مسابقه ، محل هتل اقامت ، شیوه پذیرایی و حمل ونقل  مشکلی در داخل کشور نداشتیم و در مسابقات شرکت کردیم و از این جهت که همه چیز در دسترس بود فکر کردم مثل زمانی که در کشورهای خارجی بودم و همه چیز روتین و رو برنامه بود هستم و  برای همین جا دارد که از این بزرگواران تشکر کنم.

-آیا شما از لیگ های خارجی هم پیشنهاد داشتید؟

بله من هم مثل الهه و سهیلا پیشنهاد از باشگاه های خارجی داشتم ولی دوست داشتم در سپاهان باشم.

  • امیدوارم در تمامی مراحل زندگی سالم باشید و در عمر ورزشی تان همچنان درخشان و پرچم زیبای وطنم ایران را برافراشته نمایید.
تعداد بازدید : 0
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
0
1
انشاالله همیشه موفق باشن این خواهران شیردل
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳